“Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

Eerste dagen Bangkok!

Beste mensen! Vanuit een heerlijk, zonnig bangkok hier even een berichtje. Na een lange goede reis met qatarairways (helemaal top, zelfs het eten was hallal, helemaal naar onze wens;)) zijn we aangekomen. Het eerst hoogtepunt van de reis ondervonden we al bij de douanne. van Thailand. Wij hebben vooraf een tweetal visums aangevraagd zodat we wat langer in Thailand konden blijven. Bij de controle bleek dat Gerda een visum had tot en met 3 maart 2011 (It's expired, aldus de glasharde beambte). Dus praten en lachen als brugman. Daarna Julbert er maar bij gehaald, die zijn visum stond wel goed in het paspoort. Met een knipoog zijn we uiteindelijk toch doorgelaten. Toen naar ons resort toegebracht. Ondanks dat de verleiding erg groot was om direct op bed te gaan, hebben wij ons vermand en van het overweldigende uitzicht genoten. Niet zo zeer omdat het zo mooi is, maar omdat het net een circus lijkt. Tegenover is namelijk een hotel in aanbouw. Ze zijn met het dak bezig. Dit wordt arbo technisch niet helemaal verantwoord gedaan. Zie foto's. Op het eind van de dag moest er nog even geteld en gecontroleerd worden of de gelaste balkjes wel goed zaten. Het tafereel deed ons denken aan die reclame van tempoteam. "Gastuh!!". We zijn die middag nog even na gekeken, naja vooral Julbert werd uit elkaar getrokken. Het ging hier om een heuse thaise massage! Wel erg leuk. De masseuse vond Julbert nogal handsome, haha. S'avonds zijn we heerlijk wezen eten, jaja met een echte heineken in een longdrink glas. Het leek wel appelsap! Daarna waren we zo dronken en moe dat we 14uren achter elkaar hebben geslapen. Zaterdag hebben we even in "het waar sjoen". Onze wandeling werd beperkt doordat het water ons redelijk ingesloten heeft. Zie de foto's! Wel heftig maar verder in thailand zal het wel veel erger zijn. Op zondag 16 oktober zijn we naar Bangkok zelf gegaan. We wouden namelijk alvast even kijken hoe het er was voordat we er naar toegingen. We zijn met de skytrain gegaan, erg snel en een mooi uitzicht over de stad. Onderweg kwamen we een bijzonder behulpzame thai tegen die ons de weg wees. Hij vertelde ons dat de tuktuks goedkoper zijn deze week en dat het ook nog een nationale feestdag is waardoor veel bezienswaardigheden gratis zijn. Uiteraard wisten wij dit al (not). Hij regelde een tuktuk voor ons. Deze bracht ons naar 2 tempels (erg mooi) en twee tailors (erg irritant). Daar uiteindelijk niks gekocht natuurlijk. Na onze lunch waren we mister tuktuk ineens kwijt. Jammer voor hem, geen geld;) We besloten verder te lopen. Van onze reisleiders op afstand (a.k.a. Eelke en Cora) hadden we aantal hostels doorgekregen. Die wouden we wel even zien natuurlijk! Onderweg toch maar met de bus gegaan. Dit is een belevenis op zich, alleen maar lokale bevolking om ons heen. Gerda: meest inefficient ingerichte bus ooit! We kwamen uiteindelijk perfect uit en hebben even gekeken waar we vanaf vandaag konden slapen. Julbert weet vaak precies waar we zijn. Gerda steunt hem aan alle kanten maar heeft geen flauw idee. Na een wandeling van 5 kilometer in de regen door bangkok en door een markt waarbij je aan alle kanten ingesloten was door eten, kwamen we bij het station. Een heuse prestatie. Vandaag (maandag 17 oktober) zijn we dan echt naar het centrum verhuisd. We zitten nu in Sawasdee Smile Inn. Na even de ramptoerist uitgehangen te hebben (zie foto's) zijn we weer op de treins gestapt. De taxi had geen flauw idee waar we naar toe moesten, dus wij (lees: Julbert) hebben hem naar de goede plek gewezen. Vanavond hebben we nog even bij de rivier gekeken (Chao Praya). Deze was al over de oevers gesprongen. Maar niet zo erg dat we geen droge voeten meer hebben. Morgen gaan we het bus systeem checken en we zullen binnenkort naar fietsen gaan kijken. Inmiddels is de bus naar Chiang Mai weer beschikbaar, de trein nog niet. We zullen het afwachten. Op dit moment genieten we beide van een fruitshake en beide hebben we het gevoel dat we hier wel aan kunnen wennen! Groetjes ons (foto's volgen snel)

SJuul

Fijn dat jullie een goeie reis hebben gehad.
En nu al een hoop beleefd, lijkt wel of jullie al een jaar weg zijn ;-) Gelukkig niet, want dan was Julbert alweer op zijn weg terug. Het is net zo lekker rustig.......
Veel plezier en sterkte daar. geniet ervan.
XXXXX Vattie

Klaas

Hey chikkies,

Klinkt super, vooral dat jullie op die markt ingesloten zaten tussen het eten, dat spreekt mij wel aan! Nou veel plezier nog!
tustsjes!

WiegerB.

Hebben jullie ook laarzen meegenomen?
Oja, het was weer niks met Ajax. Met heel veel mazzel 2-2-tegen AZ. (eerst 2-0 achter!!!!!)

rianke

Goh dat julbert ook nog handsome werd genoemt, onbegrijpelijk!
Have fun!!
Liefs

Gerda Klunder

Heeey Julbert! Mooi dat je onderweg bent man! Fantastisch! Kom zelf net terug van een weekje Kreta ;-) Errug lekker.... Geniet! Leuk om jullie belevenissen te lezen. Groetjes, Gerda

trienke

Hallo Julbert en Gerda, Veel plezier in Bangkok. Geniet en take care. We zijn benieuwd naar de volgende belevenissen . Groeten Trienke en Jan.

Jolanda

Hey ouwe bangkokgangers!

top om jullie eerste verhaal te lezen!! kijk al uit naar de volgende:) Ik hoor jullie sommige dingen ook gewoon zeggen 'dit is de meest inefficient ingerichte bus ooit' haha blij dat jullie het leuk hebben en geniet ervan!! x

nico

he hellemaal super om julie verhalen te lezen. En nee julbert het gezeik komt nog we beginnen rustig en lief he. zie julie gnieten op de foto's dus komt helemaal goed. wacht nu al op het volgende verhaal.

chek julie later ouweeeeee

Ido

Mooi verhaal, dit schept verwachtingen voor de komende tijd!

Heel veel plezier daar en geniet ervan!

Groetjes, Grietje & Ido

PS: hallal eten, wellicht een leuk nieuw product voor Party Service Van der Zee :)

Linda

Yeaaaah het eerste echte verhaaltje vanuit het mooie Azie..:) Ik heb wel even aan jullie gedacht bij het lezen van al die overstromingsverhalen..Gelukkig valt het bij jullie nog enigzins mee..ENJOY!
Dikke kus Lin

Grytsje

Klinkt goed allemaal! Gelukkig niet teveel last van het water.. :)
Ik ga jullie volgen, leuk om te lezen!

Richard

Hello Gerda and Julbert,

How are things going overthere? de prachtige infrastructuur al ondervonden zo te lezen. Leuk om jullie verhalen en foto's te lezen en te zien.
Het ga jullie goed en enjoy!

gr. Richard

renske

Hallo jonge lui
Zit op mijn werk,muntendrop en jullie verhaal lekkere lunch dus
Heel leuk om de verhalen te lezen
Moest jou weer gebeuren dus met dat visum
Maar goed je red het altijd maar wel ff
Veel plezier in bangkok
Wacht reeds op een niew verhaal
kraaaaaam Renske